Treniruotės

Kokia gėda yra žmogui pasenti, nepamatant grožio ir jėgos, kuriuos jo kūnas gali pasiekti.

Sokratas

Treniruotės susideda iš dviejų aspektų
a) Specifinis fizinis pasirengimas kovos menui ir fechtavimui.
b) Kovos meno technikų treniruotės. 

Nors atrodo, kad kalavijai ir kardai sveria nedaug (800-1600 g.), tačiau atliekant daug pakartotinių judesių, su inercija, dirba visas kūnas – tai yra pakankamai intensyvi ir varginanti praktika. Todėl RKM fizinis pasirengimas skirtas parengti kūną sugebėti ilgiau ir kokybiškiau atlikti kovos meno treniruotes. Taip pat užsiimti laisvu fechtavimu (su pilnomis apsaugomis).
Treniruotėse laviname sprogstamąją jėgą, balansą, akių ir rankų koordinaciją ir sugebėjimą vienu metu judėti kojomis ir rankomis atlikti kovinius veiksmus.
Šiais laikais labai retas žmogus, nuo vaikystės yra mokomas imtynių ir ginklo valdymo technikų, todėl pradžioje, dauguma atliekamų judesių ir pratimų yra keisti ir svetimi. Panašiai kaip pirmą kart mėginant važiuoti dviračiu ar riedučiais. 
Palaipsniui, perprantant naujus judesius, praktika sekasi vis geriau. Nors, ginklo valdymo principai yra universalūs – kiekvienas asmuo yra individualus ir jo ar jos kūnas atliks technikas kiek skirtingai.
Treniruotės visada prasideda nuo apšilimo. Tuomet seka kovos meno technikos lavinimas. Artėjant link pabaigos vyksta intensyvesnis fizinis darbas arba laisvas fechtavimas porose.